Nav tādu jautājumu par dokumentiem un dokumentēšanu, uz kuriem es nevarētu atbildēt.
No kurienes drosme šādam apgalvojumam? Skatieties paši! Vispirms es izmācījos par sekretāri. Manā pirmajā diplomā, ko 1988.gadā izdeva Rīgas 19.PTV, ir rakstīts: tehniskā sekretāre (mašīnrakstītāja, lietvede, stenogrāfiste). Tas ir pamats, kas kopā ar vairāk kā 25 gadu pieredzi, kā arī doktora grādu ekonomikā un veselības zinātņu maģistra grādu veido unikālu “komplektu”. Un te ir rezultāts:
esmu vairāku grāmatu par dokumentēšanas jautājumiem autore, kā arī Dienas Biznesa Dokumentu un biroja pārvaldības rokasgrāmatas vadošā autore, mani raksti par dažādām dokumentēšanas aktualitātēm tiek publicēti portālā iFinanses;
- labprāt vadu gan dažāda garuma un tēmu seminārus par šiem jautājumiem, gan konsultēju organizācijas un veidoju korporatīvās apmācības.
Manas stiprās puses:
- izpratne par elektroniskajiem parakstiem un dokumentiem, dokumentu elektronisku pārvaldību – protu gan vienkārši pastāstīt par būtisko, gan palīdzēt atrast katrai organizācijai piemērotākos risinājumus;
- “lietišķais minimālisms” dokumentos un dokumentēšanas sistēmās – ieteikšu, kā tās visoptimālāk sakārtot, atstājot tiešām vajadzīgāko;
- organizācijas pārvaldības sistēmas analīze – vai strādājat maksimāli efektīvi, vai tā, kā (nez kādēļ) ir iesākts un ierasts;
- biroja darba efektivizēšana un ergonomikas izvērtēšana -ir ne mazums lietu, ko var sakārtot ar mazu līdzekļu ieguldījumu vai kas nemaksā neko, taču ieguvums jūtams vai redzams uzreiz;
- ieteikumi darba stresa, noguruma, profesionālās deformācijas un izdegšanas mazināšanai.
Kam esmu devusi padomus? Lūk, neliels uzskaitījums: Latvijas Gāze, Lattelecom, Severstaļlat, Latvijas Valsts televīzijas un radio centrs, SIA Sweaskog, SIA Siguldas Būvmeistars, virkne pašvaldību (Salaspils, Gulbene, Kuldīga un tās apkaimes novadi u.c.) un to iestāžu (bāriņtiesas, sociālie dienesti…). Sadarbībā ar Izglītības ministrijas padotības iestādēm darbojos profesionālās izglītības metodiskajā un akreditēšanas jomā kā arī Nozaru ekspertu padomē, vadu kvalifikācijas paaugstināšanas seminārus dokumentēšanas jomā strādājošajiem un pedagogiem.
Biežāk pieprasītās tēmas ir:
- elektroniskie dokumenti un paraksti – ieteikumi gan iesācējiem, gan pieredzējušiem e-iespēju un sistēmu lietotājiem
- dokumentēšanas normatīvais regulējums
- dokumentu pārvaldības ISO standarts
- dokumentu pārvaldības sistēma, tās veidošana vai optimizēšana
- papīra un elektroniskie dokumenti – ko un kā veidot vai neveidot
- dokumentu noformēšana – vispārējie principi vai specifiski jautājumi, no juridiskā spēka līdz stilam un valodas lietojumam, atsevišķu dokumentu veidu izstrāde (sarakstes dokumenti, protokoli, darbs ar iesniegumiem, rīkojuma dokumenti u.tml.)
- ergonomika, efektivitāte un darba organizācija birojā (par šīm lietām vairāk informācijas speciālajā sadaļā Drošs un efektīvs)
2014.gadā ir iznākusi mana grāmata “Dokumentu pārvaldība no A līdz Z” – tā noderēs ikvienam, kam interesē dokumentēšanas procesi. Lūk, mazs videoieskats tajā:
Kas ir tikai man raksturīgs? “Interesantais” izglītības un pieredzes sajaukums: vispirms profesionālā izglītība savā jomā, pēc tam gadiem klāt krāta pieredze un zināšanas līdz pat doktora grādam ekonomikā un maģistra grādam veselības zinātnēs. Viss kopā tas ļauj kritiski paskatīties uz ierasto: kas tiešām ir nepieciešams un kā to visefektīvāk, ar mazāko pūļu un resursu ieguldījumu paveikt.
Mani jau ilggadējie sadarbības partneri semināru organizēšanā ir firma Partneri MG, kā arī iFinanses un Faber.
Tā kā ilgu stundu pavadīšanu birojā un pie datora ekrāna par veselīgu nosaukt grūti, var būt noderīgi ieskatīties sadaļā Vesels un aktīvs – tur apkopots ne mazums dažādas veselīgas informācijas. 🙂
Ja ir kāds jautājums vai vēlaties sazināties, izmantojiet kontaktformutepat lejāk vai rakstiet uz e-pastu: ieva@kalveskonsultacijas.lv.